Balanç de La Setmana 2016: objectius assolits

IMG_5648Com ja es va anunciar diumenge passat, La Setmana del Llibre en Català va tancar la 34a edició, la més gran de la seva història, amb la satisfacció d’haver assolit els objectius proposats.

La Setmana ha tornat a fer visible l’edició en català i la força del sector, que s’ha traduït per exemple en la participació, assolint una xifra rècord de 150 expositors. El foment de la lectura segueix sent una prioritat, i s’ha realitzat també gràcies a les més de 250 activitats programades. S’ha constatat, tot i així, un lleuger descens de visitants i de participants en les activitats (un 12,5% menys que a l’edició del 2015), que molt probablement ha estat provocat per la forta onada de calor viscuda a Barcelona durant la celebració de La Setmana i a les dates d’enguany, que coincidien amb l’agost i el final de les vacances. Tot i així, però, La Setmana ha superat les seves previsions, especialment pel que fa a les vendes.

El balanç global d’aquesta edició, en xifres, ha estat molt positiu. S’han facturat un total de 354.000 €, que signifiquen un 16,6% d’increment en relació a l’edició del 2015. No s’ha d’oblidar que en l’edició del 2015 ja es va aconseguir una xifra rècord de vendes. En dues edicions, La Setmana ha incrementat la facturació global en un 42,6%. Aquestes xifres de vendes demostren molt clarament la consolidació definitiva de l’esdeveniment com un dels més importants del país, així com la total normalització, riquesa i diversitat de l’edició en català.

En aquesta edició s’han venut 22.300 exemplars de revistes i llibres, un 8,9% més que en l’edició del 2015. Aquesta dada destaca que enguany s’han venut llibres de preu més elevat que en l’edició passada. Ara com ara encara no disposem del llistat total de títols venuts, però la sensació general de tots els expositors i de la comissió organitzadora és que es manté la tendència del 2015 en relació al percentatge de venda de novetat i llibre de fons.

20160907_premitrajectoriaUna part de l’augment de la facturació s’ha produït, sens dubte, per la presència de més expositors. El nou format (els nous mòduls) ha permès que pràcticament el 90% de l’edició en català de llibres i revistes, tingui presència a La Setmana.

Tal com declaraven diumenge els diferents actors del sector (editors, llibreters, distribuïdors…), La Setmana ja està consolidada. El model, l’excel·lent ubicació, l’aposta en ferm de tot el sector, la complicitat i suport dels patrocinadors privats, de les institucions públiques i el gran ressò als mitjans de comunicació han estat, sens dubte, les claus. Moltes gràcies a tots!

La comissió organitzadora ja ha començat a treballar en l’edició del 2017, una edició en la qual es pretén començar a donar forma al Saló del Llibre, on a més de La Setmana, s’hi puguin encabir espais professionals de discussió i debat del sector, així com donar visibilitat internacional a les empreses i a tots els actors del sector. Així mateix, es continuaran invertint tots els esforços necessaris per fomentar la creació de nous lectors.

Joan Sala, president de La Setmana, valora molt positivament aquesta edició i vol agrair a tots els implicats el suport i les facilitats rebudes per fer d’aquesta edició la més gran de la història.

Ens retrobem a la 35a edició de La Setmana, us hi esperem!

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè tinguis la millor experiència com a usuari. Si continues navegant donaràs el teu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, clica l'enllaç per a més informació.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies