Segons l’AIMC, els internautes prefereixen llegir en paper

Article de  Luis Collado publicat el 22 de setembre del 2016 a Cambiando de tercio. Fes clic aquí per veure l’article original

A Bilbao, amb motiu de la recent celebració de la tercera edició de la jornada de treball de l’Associació d’Escriptors d’Euskadi, comentava amb alguna persona que cada vegada, sobretot per superar el mode mirada ubiqüista avestrucenya, m’interessen més les visions de la jugada relacionades amb el sector del llibre que vénen de fora del sector.

Avui al matí he vist unes dades d’un recent estudi de la AIMC (Associació per a la Investigació dels Mitjans de Comunicació) sobre els hàbits de lectura dels internautes. Al titular es pot llegir.

El 63% dels internautes que han llegit algun llibre digital prefereix el llibre en paper abans que l’e-book

Interessant és comprovar, a més, que ja no són els més joves els que prefereixen el suport per a la lectura electrònica. És a dir: sembla que es comença a trencar, si és que ha existit alguna vegada, una possible correlació entre edat i suport (més jove, més electrònic)

Alguns interrogants interessants

  • Va la lectura en digital unida fonamental a la crisi econòmica? Llegeixo en digital perquè costa menys, però a mi el que m’agrada és llegir en paper.
  • Hi ha un altre tipus d’interessos empresarials, de lobby, pagats per tercers per mantenir discursos que segueixen buscant l’ ‘hegemonia digital’ encara que no sigui el que els usuaris desitgen?
  • Luis Collado, a més de sentir-se feliç per ser reconegut per primera vegada com a llibreter, va deixar entreveure en les jornades referides, la dificultat d’arribar a la lectura electrònica a través d’un suport i d’una oferta que s’adapta millor a la pantalla que el que pot fer-ho el text. Si això és així, jo crec que sí, i a més ja mantenim que cadascun llegeixi en el que vulgui, hauríem de tendir potser a potenciar amb més claredat i a millorar l’oferta de la lectura en el que la gent sembla voler: el paper. A més, sembla que els joves el volen més amb el que estaríem apostant així pel futur dels lectors i de la lectura.
  • El llibre electrònic té ja 45 anys d’història i és potser el primer cas de nova tecnologia que no ha aconseguit en aquest temps superar a l’antiga tecnologia. 45 anys després de la publicació del primer llibre electrònic, els llibres impresos segueixen sent dues vegades més populars que els llibres electrònics. Futur incert pel que després de 45 anys és ja difícil considerar-ho com a nou?

Hi ha més dades suggerents a l’estudi com, per exemple el perquè de la preferència d’un suport sobre un altre, els gèneres literaris o la ‘freqüència’ lectora.

Nota de premsa de l’AIMC

210919_np_aimc_q_panel_habitos_de_lectura_2016-2

Clica aquí per descarregar la nota de premsa

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè tinguis la millor experiència com a usuari. Si continues navegant donaràs el teu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, clica l'enllaç per a més informació.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies