El mercat espanyol d’ebooks creix un 10% el 2016

Article d’Elena Arrieta publicat al portal Expansión el 29 de desembre de 2016. Fes clic aquí per veure l’article original

ebooksA Espanya, el llibre digital suposa entorn del 5% del mercat; a EUA ja s’acosta al 30%. El model de negoci que més creix i millor funciona és el de la subscripció.

El mercat espanyol de llibre digital (ebook) creixerà entorn del 10% aquest any, segons estimacions de la plataforma de subscripció Nubico, propietat de Telefónica i el Cercle de Lectors. Això representa una ralentització del creixement -parlem d’un negoci que no existia fa poc més de tres anys-, però constata una major maduresa del sector.

Quin és el seu volum? Nielsen calcula que el mercat de llibres d’interès general té un volum d’uns 850 milions d’euros anuals a Espanya, equivalent a uns 61 milions d’exemplars. La xifra real és alguna cosa superior, doncs en els càlculs de Nielsen inclouen la vendes de llibreries,cadenes, grans superfícies, hipermercats, etcètera, però no comptabilitzen els llibres de text, els ebooks, les vendes dels quioscs, les subscripcions de Cercle de Lectors i els llibres institucionals.

“El negoci digital representa una mica més del 5% de les unitats, superant àmpliament els tres milions de ebooks a l’any”, afirma David Fernández, director general de Nubico. Altres càlculs, com els quals realitza Libranda en el seu Informe anual del llibre digital 2015, estimen una presència menor del format digital, més propera al 3%, en línia de països del nostre entorn com França i Itàlia.

És el 30%el seu sostre?

Els dos països capdavanters són EUA, on el ebook ha conquistat prop del 30% del mercat, i Regne Unit, amb el 18%, segons Libranda. Ara bé, el creixement s’ha estancat allí, i procedeix en la seva major part dels ebooks autoeditados.

Mancant xifres oficials, Amazon s’erigeix com el gran líder del sector, seguit de Nubico, que suposa al voltant del 10% del negoci. És una indústria controlada pel model de descàrregues de pagament, però on el model de subscripció creix molt ràpidament. A més de Nubico, altres plataformes de subscripció a llibres digitals són Kindle Unlimited (la proposta de Amazon) i 24Symbols.

La subscripció, a més, ha contribuït a fomentar la lectura entre els seus usuaris. “Ho veiem en els milions d’hores que llegeixen i en la quantitat de cerques de nous llibres que fan. Si et subscrius, llegeixes més”, constata Fernández. “Els usuaris subscrits a Kindle Unlimited llegeixen un 30% més (en temps de lectura) i, el més interessant, gasten un 30% més el comprar llibres” -ja sigui a través de la seva subscripció mensual o en compres a la carta-, coincideixen fonts de Amazon.

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè tinguis la millor experiència com a usuari. Si continues navegant donaràs el teu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, clica l'enllaç per a més informació.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies