“El repte més important que té l’edició en català és aconseguir nous lectors”, Joan Sala

Joan Sala

Joan Sala, director general de l’editorial Comanegra i president de la Setmana del Llibre en Català

Cinc minuts amb…

Entrevistem Joan Sala, director general de l’editorial Comanegra i president de la Setmana del Llibre en Català

  1. Com veus l’ecosistema actual del llibre en català?

Penso que l’actual ecosistema del llibre en català és prou ampli, de fet podríem dir que té una biodiversitat prou acceptable, certament tenim un problema en matèries concretes, per exemple en Ciència Ficció i Còmic, cal aconseguir que aquestes línies, per cert les més buscades pels joves, tinguin bona representació en català. Pel que fa a la industria, cal dir que ens manquen editorials de mida mitjana, aquestes són fonamentals per tenir una bona salut com a sector i serà fonamental que algunes editorials consolidin la seva mida i d’altres assoleixin més força per engruixir aquest espai.

  1. Indica’ns els reptes de futur més importants de l’edició en català?

A banda dels esmentats en el punt anterior, crec que el repte més important que té l’edició en català és aconseguir nous lectors. Alguns vindran per migració de la lectura en castellà cap la lectura en català, però el gran gruix és el que ha de venir de disminuir aquest 40% de catalans que no agafen mai cap llibre, aquesta és una xifra que ens fa venir esgarrifances.

  1. Quin penses que ha de ser el paper de l’Associació en la conjuntura actual?

El que està sent. La interlocució amb les administracions per tal de millorar el suport a l’edició en català en general. Aquest any, per exemple, s’ha aconseguit, després de molts i molts anys de reivindicar-ho, una nova línia d’ajut a la traducció, així com un increment importantíssim dels fons dedicats a compres de Biblioteques via SAB. S’ha d’escoltar a tots els associats per atendre totes les sensibilitats, insistir en la relació amb els mitjans de comunicació per millorar la presència dels llibres en català als mitjans, i en la signatura d’acords en benefici del sector tant amb mitjans (acords de publicitat) com d’altres. Tot això s’està fent bé. I finalment seguir fent gran La Setmana del Llibre en Català, esdeveniment que en aquests moments ja s’ha situat entre els primers del sector cultural al país i que dóna una gran visibilitat al llibre en català.

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè tinguis la millor experiència com a usuari. Si continues navegant donaràs el teu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, clica l'enllaç per a més informació.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies