“Calonge rep 130 projectes per instal·lar en 15 locals buits llibreries i editorials”, vist a El Punt Avui

Article del Xavier Castillón publicat El Punt Avui el 18 de juliol de 2021. Fes clic per veure l’article original

Mig centenar de persones s’han inscrit a la jornada de locals oberts, per conèixer els espais disponibles, que ha tingut lloc entre divendres i dissabte

Calonge-llibreries-editorialsLa campanya Calonge, poble de llibres, impulsada per l’Ajuntament perquè locals actualment buits del nucli històric del municipi siguin llogats per llibreries, editorials i altres empreses vinculades al món del llibre –entre els candidats, hi ha una empresa de gravació d’audiollibres–, està sent un èxit “espectacular”, com diu Norbert Botella, regidor de Cultura, Ensenyament i Medi Ambient. Les xifres ho demostren: dels set locals inicials ara ja s’ha passat a quinze i, encara més important, s’han rebut 210 peticions d’informació, de les quals han sorgit 130 projectes en ferm que aspiren a instal·lar-se en un dels locals d’aquest “pol cultural” que segueix l’exemple de les anomenades booktowns o ciutats del llibre que es poden trobar a diferents països europeus. Segons Botella, a final d’aquest mes una comissió decidirà quins projectes s’adapten més als requeriments de la campanya, tenint també molt en compte la viabilitat econòmica, i és possible que alguns dels nous negocis ja obrin les seves portes aquesta tardor.

Aquest cap de setmana han tingut dues jornades de locals oberts perquè els aspirants puguin conèixer els espais disponibles. Hi han participat 56 inscrits, alguns acompanyats, de manera que una vuitantena de persones van estar voltant divendres i dissabte pels locals, amb un “pack de benvinguda” elaborat per l’Ajuntament, amb un plànol del nucli històric que mostrava la situació dels immobles, i informació complementària sobre els seus propietaris, els preus dels lloguers, les seves dimensions, els seus antics usos, etc. També s’informava els potencials llogaters dels ajuts, subvencions i bonificacions que s’ofereixen per posar en marxa aquests negocis, que han de servir per revitalitzar econòmicament el nucli antic de Calonge , amb una previsió d’assistència de 150.000 persones el primer any.

Contra la uniformització

“La idea és que, igual com Valls s’associa al calçot, Calonge s’acabi associant al llibre. Volem lluitar contra la uniformització horrorosa del comerç a la Costa Brava i arreu del món. La cultura ha de ser rendible i, a més, si no invertim en cultura, com a societat estem morts. Per això hi creiem molt, en aquest projecte”, explica el regidor amb entusiasme.

Pots seguir llegint l’article aquí

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè tinguis la millor experiència com a usuari. Si continues navegant donaràs el teu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, clica l'enllaç per a més informació.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies