La Fundació FC Barcelona i l’Associació d’Editors en Llengua Catalana organitzen el concurs literari digital “Micro relats a la grada”, una iniciativa que vol fomentar la creació literària en català a través de relats breus que connectin la passió per la lectura amb valors vinculats a l’esport, com la companyonia, l’esforç, la humilitat, el respecte i el treball en equip.
El concurs se celebrarà entre el 24 d’agost i el 15 de setembre de 2026 i s’emmarca en la celebració de La Setmana del Llibre en Català, de la qual la Fundació FC Barcelona és entitat col·laboradora. A més, “Relats a la grada” serà la primera acció de la campanya “Parla blaugrana, parla català”, que la Fundació FC Barcelona desplegarà durant la temporada 2026-2027.
Com participar-hi?
La convocatòria és oberta a qualsevol persona física major de 18 anys. Per participar-hi, caldrà tenir el perfil d’Instagram obert i públic durant tot el període del concurs, del 24 d’agost al 15 de setembre de 2026, per tal que l’organització pugui monitoritzar i validar correctament les publicacions.
Els textos hauran de ser relats de ficció, anècdotes o reflexions, tant en prosa com en poesia, en què el nucli de la història transmeti valors associats a l’esport. Les obres podran abordar, entre altres qüestions, l’esforç compartit, la humilitat en la victòria o la derrota, o la companyonia dins i fora del camp.
La participació es farà exclusivament a través d’Instagram i s’hi podrà concórrer en dues modalitats. D’una banda, amb una publicació en format text, ja sigui en una imatge fixa o en un carrusel, amb el relat escrit a la descripció o integrat com a text dins la imatge. De l’altra, amb un Reel en què l’autor o autora llegeixi, reciti o interpreti el seu propi relat de viva veu.
Les persones participants hauran de publicar els continguts al seu propi perfil d’Instagram dins del termini establert. Podran presentar-hi tantes publicacions com vulguin, sempre que compleixin els requisits fixats a les bases.
Totes les peces hauran d’estar íntegrament escrites o expressades en llengua catalana. A més, caldrà seguir i esmentar els perfils oficials @fundaciofcb i @lasetmana, i incloure l’etiqueta oficial #RelatsBlaugranes.
El termini de publicació s’obrirà el 24 d’agost de 2026 a les 00.00 h i es tancarà el 15 de setembre de 2026 a les 23.59 h. Les publicacions penjades o editades posteriorment a aquesta hora quedaran excloses del concurs.
Premis amb samarreta i experiència Barça
El jurat estarà format per tres professionals de l’àmbit cultural i de l’esport: dos membres designats per la Fundació FC Barcelona i un representant de l’Associació d’Editors en Llengua Catalana en nom de La Setmana. A l’hora de valorar les obres, es tindran en compte la qualitat literària, l’originalitat del punt de vista i, especialment, la capacitat d’emocionar i de transmetre els valors esportius proposats. També es valorarà la no utilització d’eines d’intel·ligència artificial en l’elaboració dels textos.
El concurs seleccionarà sis finalistes, entre els quals el jurat escollirà un guanyador o guanyadora absolut. Els cinc finalistes rebran una samarreta oficial del FC Barcelona. El guanyador o guanyadora obtindrà el Pack Barça, una experiència VIP de la Fundació Barça que inclourà una samarreta oficial del club, dues entrades per a un partit del primer equip masculí de futbol, dues entrades per a un partit del primer equip femení de futbol i dues entrades per al Museu del FC Barcelona.
El nom del guanyador o guanyadora i dels cinc finalistes es farà públic el 15 de setembre de 2026 a través dels perfils d’Instagram i de les pàgines web de la Fundació FC Barcelona i de La Setmana del Llibre en Català.
El lliurament dels premis es farà en un acte al recinte de La Setmana del Llibre en Català, els dies 24 o 25 de setembre de 2026, en un horari pendent de concretar.


